Forum
Zobacz co słychać na naszym forum>>>

Najnowsze tematy:

Dodaj zdjęcie
Dodaj zdjęcia z Małopolski >>>
Google+
Ładuję...
Data dodania lub aktualizacji: wtorek, 07 października 2014, 19:33:39
Autor: admin
Home » Menu Główne » Dzieje się » Wiadomości » Ratujmy neon z zakopiańskiego dworca PKP!

Ratujmy neon z zakopiańskiego dworca PKP!

Projekt REwitalizacja “Zakopane” to inicjatywa połączonych sił historyka sztuki Marty Gaj, Muzeum Tatrzańskiego oraz Fundacji „Zakopiańczycy. W poszukiwaniu tożsamości”. Inicjatywa ma na celu zwrócić uwagę na wartość estetyczną miasta, często pomijaną lub obecnie wcale niezauważaną, bo zagłuszoną przez obiegową opinię, że Zakopane to miasto, którego uroda przeminęła pod płaszczem współczesnego chaosu architektonicznego, plastiku i komercji.

Głównym założeniem projektu jest odtworzenie neonu z dworca PKP, niegdyś wyraźnego napisu witającego przyjezdnych, znaku rozpoznawczego o unikatowym kroju, wyróżniającym się spośród licznych neonów dworcowych w Polsce kaligraficzną interpretacją liter. Obecnie, przechodząc pod połamanym, częściowo zdewastowanym, niedziałającym neonem trudno nie ulec wrażeniu, że świetność tego miejsca to mglista historia.  Odtworzenie oraz zaświecenie neonu ma stać się symbolicznym początkiem zmian w postrzeganiu przestrzeni miejskiej Zakopanego.

Aby pokryć koszty odtworzenia rur neonowych oraz instalacji niezbędne jest przeprowadzenie zbiórki pieniędzy, która odbędzie się za pomocą portalu crowdfoundigowego „Polak Potrafi”. Mając zapewnienie burmistrza Miasta Zakopanego o pokryciu połowy kosztów remontu neonu oraz jego utrzymania głęboko wierzymy w sukces akcji. W dalszej perspektywie projekt REwitalizacja „Zakopane” zakłada przeprowadzenie dokumentacji, inwentaryzacji  oraz udostępnienie w formie szlaku innych unikatowych przykładów powojennego wzornictwa i typografii, obecnych w przestrzeni miasta Zakopanego takich jak mozaiki, dawne reklamy, inne neony oraz murale.

Plan działań

Wrzesień – październik  2014 – zebranie kwoty 10 tys., która pozwoli pokryć koszty odtworzenia i montażu neonu (portal crowdfoundingowy Polak Potrafi.pl)

październik 2014 – realizacja zlecenia

listopad  2014 – montaż oraz uroczyste włączenie neonu 

 

Projekt REwitalizacja „Zakopane” został objęty patronatem Burmistrza Miasta Zakopane

Udostepnij na Facebooku
comments powered by Disqus
     

Nie przegap nowości na stronie!







 

 Zobacz jeszcze na: